sunnuntai 17. maaliskuuta 2013

Kukkakynsiä


Olinkin taas unohtanut, miten helppoja näiden kukkakynsien tekeminen on. Tarvitset siis pari eriväristä lakkaa. Maalaa ensin kynsi haluamallasi värillä. Sen jälkeen levitä epäsymmetriseen muotoon tuo ruusu toisella värillä (saa siis olla reunoiltaan täysin epätasainen). Tässä ensimmäisessä kuvassa kynnessä on ruusu tehty vaaleanpunaisella värillä ja päällä on valkoista. Eli valkoisella lakalla suditaan "viivoja" ruusun keskelle ja reunoille. Tässäkään ei tarvita pikkutarkkaa lopputulosta. Viimeiseks olen laittanut vihreitä lehtiä ruusujen ympärille. Kaikki vaiheet on tehty kynsilakkojen omilla siveltimillä. Et siis tarvitse mitään erikoissiveltimiä tähän hommaan. 
Tässä pari eriväristä versiota kynsistä:


hempeät pastellikukat



nämä kynnet saivat inspiraation mummolan vanhasta mustasta teekupista, jossa on pinkkejä kukkia




turkoosit kesäkynnet




retrovärit ruskea ja keltainen




äitin kynnet unikkotyyliin


Mitkäs kynnet on teidän lempparit?



Ja vielä loppukevennys: Mä löysin aivan ihanan lastenohjaajakorun mun laatikon kätköistä. Tämä on siis alunperin mun äidin koru (äiti, kun luet tätä niin kerrotko mistä tämä on sun haltuun joskus tullut?) ja päätynyt nyt jotenkin mulle. En tiedä miksi en aiemmin ole tätä hoksannut. Mullahan työavaimissa roikkuu pilli, mutta tämä pieni on kyllä tuhat kertaa kauniimpi! Ja tosiaan, tästä lähtee KOVA JA KIMAKKA ääni. :) Kokoa tällä on noin. 1-2 cm. Ihana aarre siis!


6 kommenttia:

  1. On kyllä kaunis koru! En oo edes ajatellut, että pillikin vois olla kaunis :D miks tollasia ei enää myydä missään, en oo ainakaan nähnyt...

    VastaaPoista
  2. Joo emääkään oo nähny,ja toi on kyllä tosiaan vanha koru, kun muistan sen jo mun lapsuudesta..

    VastaaPoista
  3. Moikka :)
    Mun blogis ois sulle haaste :)

    http://villakissanpaivaunia.blogspot.fi/2013/03/haastista.html

    VastaaPoista
  4. tosi kivat kynnet! vau:)

    http://neasstory.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  5. Pastellikukka -kynnet on aivan ihanat <3

    VastaaPoista