lauantai 14. tammikuuta 2012

Arjen pientä luksusta

Mun ehdottomasti parhaat kosmetiikkaostkset tulee nyt tässä ja niitä on vain 2:






Estee Lauder pore minimizing skin refinisher
Estee Lauderin Pore minimizing skin refinisher seerumi lupaa pienentää ihohuokosia ja puhdistaa niitä, parantaa ihon tasaisuutta ja poistaa ihon hilseilyn. Itse ostin tuotteen kesällä, jolloin se olikin ihan täydellinen. Se teki mun ihosta mattapintaisen ja koska se tasoitti ihon pintaa en tarvinnut kesällä edes meikkiä, niin täydellisen ihon se mulle teki. Näin talvella tämä tuppaa kuitenkin jokapäiväisessä käytössä olla vähän liian tujua tavaraa mun atooppiselle iholle. Koska iho on muutenkin kuiva, niin aine aiheutti mulla kutinaa kasvoilla jonka vuoksi jätin sen käytön hetkeksi aikaa. Käytän sitä kuitenkin nyt satunnaisesti, jolloin se toimii juuri niinkuin pitääkin, eikä kutinaa ole enää tullut. Seerumi soveltuukin mulla paremmin kesäkäyttöön. En välttämättä allekirjoita tota hilseilevän ihon parantavaa vaikutusta, sillä siihen se ei mulla juurikaan tehoa. Seerumi saa kuitenkin ihon mattapintaiseksi ja tekee siitä tasaisen näköisen. Käytän tätä eniten meikinalusvoiteena, sillä se toimii pohjustusvoiteen tavoin tekemällä mattapintaisen ihon. Olenkin lähestulkoon jättänyt kaikki "primerit" pois käytöstä ja korvasin ne tällä, sillä en koe tarvitsevani enää meikinpohjustusvoidetta erikseen. Suosittelisin tätä erityisesti epäpuhtaalle ja rasvoittuvalle iholle, mutta se soveltuu kyllä silti kaikille ihotyypeille.

Estee Lauder even skintone illuminator
Toinen seerumi on Estee Lauderin even skintone illuminator joka lupaa tasoittaa ihon väriä poistamalla punoituksia, aknearpia sekä tummia läiskiä. Yllätys oli seerumin koostumus: se sisältää paljon helmiäistä minkä takia tekee ihon pinnasta hohtavan. Aluksi mua epäilytti että soveltuuko se päiväkäyttöön sen hohtavan koostumuksen takia mutta nykyään se on mulla päivittäisessä käytössä meikin alla. Keksin tälle seerumille myös uuden käyttötavan ja käytänkin tätä myös meikin päällä antamassa hehkua poskipäille ja nenänvarteen. Monessa korostusvärissä joita käytetään kasvoilla tuomaan hehkua esim. kulmaluulle, poskipäille jne on monesti sama ongelma: ne on liian rasvasia eivätkä imeydy meikin päälle kunnolla. Tämän kanssa homma oli kuitenkin eri: seerumi imeytyi meikkipohjaan mutta jätti kauniin ja maltillisen hehkun ihoon eikä se tuntunut ihossa miltään.

Nämä onkin paras hankinta pitkään aikaan koska ne tekee mun meikkaamisesta ja ihonhoidosta niin helppoa. Sellaisena päivänä kun iho näyttää harmaalta niin käytän hehkuvaa seerumia ja niinä päivinä ku ihossa on epäpuhtauksia niin käytän mattaseerumia.  Mä myönnän: nämä teki tosi ison loven mun lompakkoon, mutta tiedän näiden kestävän ikuisuuden- sen verran paljon tavaraa noissa pulloissa on. Toivottavasti ehdin käyttää ne ennenkuin niiden parasta ennen päiväys tulee täyteen. Kannattaa käydä kysäisemässä testereitä näistä seerumeista jos ne kiinnostaa. Itse sain molemmista pulloista näytteet kotiin kun kävin niitä kosmetiikkaosastlta kyselemässä. Tätä pore minimizing seerumia on myös myynnissä kokeilupakkauksessa joissa on samalla pari muutakin tuotetta. Seerumi on siinä pienessä 15 ml pullossa joka kesti mun käytössä koko kesän. Hintaa sillä oli muistaakseni 39 euroa. Pikkupullon perusteella sitten päätinkin etten voi elää ilman näitä!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti