lauantai 14. tammikuuta 2012

MITÄ KUMMAA??

Nyt mun on aivan pakko avautua parista asiasta jotka on askarruttanu mun mieltä viime aikoina. Onko teille koskaan tullut sellainen olo että ostamanne tuote on täysin eri kuin kaupan testerissä? No, mulla on! Joku asiaan perehtynyt voi nyt oikaista mun harhaluulot mikäli olen täysin väärässä.


Mainoskuvassa tuote näyttää samalta kuin omani

Mä olen pitkään ollut Nuxen tuotteiden suurkuluttaja ja ostin jo kauan sitten Nuxen kuuluisan Reve de Miel huulivoiteen jonka on tarkoitus pelastaa rohtuneet huulet.  Kaupan testerissä voide oli lähes valkoista, kevyen vahamaista ja suli sormille ihanasti. Kotiin päästyäni avasin paketin silmät loistaen (sillä mulla on kamala huulivoideaddiktio ja saan uskomattoman paljon iloa uusista huulirasvoista...) ja mikä mua odottikaan? Keltainen, kökkäreinen paksu tökötti joka ei levinnyt huulille sitten millään. Noh, ajattelin että tuote on uusi ja siksi ei ole vielä käytössä pehmentynyt. Eipä se tuote siitä mitään muuttunut ahkeran käytönkään jälkeen ja lopulta kävin ostamassa uuden, sillä luulin tuotteen olevan pilaantunut. Kotona odottikin yllätys, sillä ostamani tuote oli jälleen samanlainen. Tämän jälkeen marssin takaisin kauppaan ja kysyin miten  on mahdollista, että tuotteet poikkeavat niin paljon toisistaan. Kävimme myyjän kanssa yhdessä tarkistamassa testerin sekä myyntikappaleen ja ne todella näyttivät ja tuntuivat täysin eri tuotteilta. (Kävin tarkastamassa asian parissa muussakin myymälässä) Myyjä lupasi ottaa yhteyttä maahantuojaan ja kysellä asiasta. Kului kuukausia enkä saanut asian tiimoilta minkäänlaista yhteydenottoa myyjältä toisinkuin oli sovittu. Kävin liikkeessä uudemman kerran kyselemässä asiasta ja myyjä oli kummissaan ja katosi takahuoneen puolelle. Hetken siellä oltuaan hän palasi kertomaan että oli pudottanut kysymyslappuni lattialle eikä ollut huomannut sitä kuin vasta nyt. (SIIS MITÄ?..) Hän lupasi lähettää kysymyksen nyt tällä kertaa ja ottavani minuun yhteyttä. Tässä vaiheessa mä aloin kyllä jo harkitsemaan kaikenlaisia salaliittoteorioita, sen verran omituista hommaa tämä oli. Lopulta sain maahantuojalta vastauksen, että koska kyseessä on luonnontuote on täysin normaalia että tuote on erilaista kuin testerissä. He myös ehdottivat tuoteen lämmittämistä, jolloin siitä tulisi notkeampaa. Pidettyäni tuotetta n. 2 kk ajan jatkuvassa lämmössä ja valossa en huomannut edelleenkään koostumuksessa MITÄÄN eroa. Onko kellään muulla ollut sama ongelma?


Toinen asia mikä mua on askarruttanut on Lumenen rauhoittava päivävoide. Vuosien ajan se oli mun lempirasva ja sain mun ihon aina kuntoon sillä vaikka mikä oli. Silloin se kulki nimellä Lumene sensitive tender drops. Mutta nyt Lumene on uudistanut sarjaansa ja kyseinen tuote (?) on nykyään nimellä Lumene sensitive touch.
Hetken kaupassa puntaroin, että onkohan tuote sama ja päätin ostaa sen sillä en löytänyt mitään muuta Lumenen tuotetta mikä olisi ollut lähelläkään entistä rasvaa. Koostumus ja tuoksu tuntuivat kuitenkin kaupassa samoilta joten päättelin, että tuotteen nimi on vain muuttunut. Ehdin käyttää uutta rasvaa vain parisen päivää kun iho alkoi jo reagoimaan: se alkoi hilseillä ja kutista ja tätä ei ole käynyt ikinä sen vanhan tuotteen kanssa. Mulla oli kaapin pohjalla vanhaa rasvaa purkissa vielä parin käyttökerran verran ja kun kokeilin sitä niin tajusin että nyt jokin mättää ja pahasti. Voin melkein vannoa ettei kyseessä ole sama tuote. Yritin etsiä netistä mahdollisimman paljon tietoa ja löysin foorumilta vastaavia kokemuksia. Yritin myös kaivaa esiin rasvojen tuoteselostuksia joita voisin vertailla, mutta tehtävä osoittautui mahdottomaksi. En ymmärrä inceistä mitään ja jos joku on näissä mestari niin voisin kaivata apua. :) Ehkäpä laitan palautetta Lumenelle asiasta, jos vaikka sitten saisin selvyyttä asiaan.

Vanha voide
Uusi voide

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti